HTML

Bevándorlók - mellettünk

Magyarországra érkező bevándorlók életéről: hogyan főznek, miként őrzik kultúrájukat, hogy látnak minket, egyáltalán: hogy érzik magukat?

Írj és nyerj!

Írd meg te is élményeidet bevándorlókkal kapcsolatos élményeidet, és nyerj utazást! Részletek

Friss topikok

  • benjamin5: Örülök hogy megtaláltam ezt a blogot.:) (2011.12.02. 17:33) Kis hazánk és a bevándorlók
  • orsful: Egyszerűen taszító az írása. A bejegyzés pedig csapongó és stílustalan. Nem is tudom, hogy szánom ... (2011.11.23. 13:28) Bevándorlók mellettünk.
  • Akszin: @volánrulz: ????????, Van x számú bevándorló. Abból y számú simán beilleszkedik , n számú meg nem ... (2011.02.23. 23:34) Bevándorlók mellett

Tudással egy toleránsabb társadalomért

2011.03.08. 13:54 Ember maradok

Bevándorlók mellettünk.

Címkék: bevandorlok mellettunk

Sokat gondolkoztam a címen, de inkább maradtam az értelemszerű megfogalmazáson. Felhívnám az arra érzékenyek figyelmét, hogy ez kizárólag saját vélemény, tapasztalat és sérelem. Megpróbálom tárgyilagosan pozitív és negatív oldalról is leírni a tapasztalataimat. Kezdem a negatívval, mert minden borzalom végére a jó dolog a csattanó.

Ha csak saját történelmünket vesszük alapul, mi is bevándorlók vagyunk. A Kárpát Medence egy elég tág "fogalom. Ami nekem egy idegen érkezésénél elsődleges szempont a beszéd. Valljuk be elég viccesen beszélik, már ha beszélik a nyelvünket. Sokáig borzasztóan idegesített, hogy nem tudnak rendesen ragozni, és zs-nek ejtik a j-t a jó napot-ban. De most, amikor magam is kétgyermekes édesanya vagyok tudom, hogy bizony az iskolapadban is, de elsősorban az életben lehet elsajátítani egy nyelvet. Persze még ott sem tökéletesen és olykor hosszú évek kellenek ahhoz, hogy valakinél ne ismerjük fel az akcentust.

Elképesztően sok külföldi jön a magyar orvosi egyetemekre és telepszik is le. Ebből nekem az a legszembetűnőbb, hogy a mi városunkban 6 ilyen orvos van, kivétel nélkül mind előre köszön és busszal jár be a kórházba. Valamint egyszerű lakásban lakik, közel a kórházhoz.

És itt jön a DE! Férjemnek több román kollégája is van, akik ide jöttek dolgozni. Az köztudott, hogy ott egy alacsony képzésért már diploma jár, és ezt Magyarországon is annak kell elfogadni. Nos ezek a diplomás pékek, ácsok köbö 3x többet keresnek az én férjemnél, és a szolgálati lakás kérdésében két 120nm-es családi ház közül a harmadik, 210nm-est választották. De ez köbö fél év pitizésébe került az önkormányzatunknak. Azt gondolom ez pofátlanság ránk nézve.

Örülök a sokféle étteremnek, mert édesanyám kétlem, hogy olyan szezámmagos csirkét csinál, mint a tescóban a kínaiban a kínai srác. Azt tudjuk, hogy az Apeh/NAV/ 9mm-es pisztollyal jár ellenőrzésekre, karöltve az ÁNTSZ-szel, és ha nem adunk blokkot azonnal lő. Ha csetres van, bezárat. De a legőszintébben megmondom, én még egyetlen étteremben sem kaptam blokkot. A fene a pofájukat, jobban tudják a kiskapukat, mint én magam!! De vehetjük a kínai piacot is. A VPOP is csak időzni jár ki, mert olyan simán vettem "adidas" pólót, hogy ihaj. Pedig tőlem fél méterre állt a közalkalmazott.

De vehetjük simán csak a Hollóházi porcelánt és más számunkra értékes nyalánkságot. Az üzletekben nem azokat a csodás kínai vázákat árulják, hanem a mi porcelánjaink utánzatát. Ez engem speciel felháborít!!!!

A másik népcsoport a közel keletiek. Én egy modern nő vagyok, nekem nem tűnik fel, ha egy muzulmán bikiniben vagy anélkül strandol. De egy csuhás nővel úgy beszélgetni, hogy nem látod a szemét, nekem nem túl hiteles. Rendben van, hogy hozta a kultúráját, de egy javarészt keresztény országban inkább bohóc egy csuhás nő, mintsem tisztelt vallási fanatista. Hogy ezek a kisgyerekek ugyan úgy csuhásodnak kamasz korukra, holott ott ül mellettük a padban a civilizált, mobilozó cserfes padtársuk. Aki boldogan éli meg az első szerelmet, az első csókot, nekik pedig csak egy férjük lehet, az akit adnak nekik, és akkor amikor akarják. Ez nem azt jelenti, hogy nem jó amiben hisznek, de nekem fehér embernek, akinek jogom van tagadni isten létezését, lássuk be fura. Arról nem beszélve, hogy a muzulmán férfiaknak a nők pusztán eszközök, mintsem megbecsült másik fél. Volt szerencsém koszovói albán főnökhöz, viszont amikor nem adtam magam út melletti lettem, és munkanélküli.

De nagyjából ugyan ilyenek vagyunk mi magyarok az amerikaiak szemében. Nem értik, miért kapnak büntetést két sör megivása után, ha kocsiba ülnek. Pislognak, ha meghallják, hogy nem vettek autópálya matricát, és ezért is bírságolnak. Hogy mi fizetünk a tévé, telefon és internet szolgáltatásért, ráadásul nálunk csak 50 csatorna jön kábelen, míg náluk 2000 egy villa segítségével. De azt sem egy mellékes szempont, hogy valaki a tengeren túlról tudatosan költözzön Magyarországra, kivéve ha mormon és küldetése van.

Alapvetően Magyarország sem társadalmilag sem gazdaságilag nem érett arra, hogy idegeneket fogadjon be. Társadalmilag azért nem, mert amíg a magyarnak nincs állása, addig a bevándorlók nagy részének vállalkozásaik vannak. Azonnal templomot kapnak, és igenis kiváltságaik vannak. Ez a legtermészetesebb módon piszkálja a csőrünket.

Gazdaságilag szintén nem, mert a bevándorlókkal olyan új határokat nyitunk meg, amiken a mi csodáink, különlegességeink kifolynak, elfogynak és a sok sok beáramló olcsóság miatt túl drágává nőnek. Ma már a juharszirupra is az kerül, hogy magyar termék.

Hogy én még egyetlen március 15-én nem láttam láthatóan külföldit a megemlékezéseken, így fogalmuk sincs ez nekünk mit jelent. És lássuk be, nem is érdekli őket.

Egy kenyér ünnepén nem látom őket, vagy bármi olyasmin ami számunkra fontos értékű. És ha itt akarnak élni, meg kell tanulniuk a magyarság szellemiségét és azt az elképesztő összetartást ami bennünk van ha a hazánkról van szó. Hogy a Matyó hímzett ruhában éneklő és táncoló nénik nem bolondok, hanem a kultúránk sajnos kihalófélben lévő fontos pillérét próbálják népszerűsíteni. Hogy a búcsúban a mézeskalácsszív nem drága, hanem kevés ember hordozza magában a tehetséget, hogy egy ilyet megfessen.

Az idegen kultúrák sok mindent behoztak az országba. Még mindig ott tartunk, hogy a nyugat.... igen! Nyugaton biztos oltári buli a rózsaszín muffban, és tangában parádézó melegfelvonulás, de engem itthon kiráz tőle a hideg. Mi sem vonulunk a Vatikán főterén meztelenül, mert ateistának lenni jó, és nem dobálunk óvszereket a pápának, mondván elítéljük az óvszeres húzását.

Azt viszont sérelmezem, hogy a mi kultúránk nem megy ki más országokba. A muzulmán országokba nem visszük ki a bevándorlóinkkal a nőknek a szabadságot. A szépséget. És legfőképp a napfényt. Hogy Magyarországon lehet boldog egy muzulmán nő, mert a férjének egy felesége van, garantáltan nem fog kődobálásban meghalni egy hibáért, amit ráadásul nem is ő, hanem ellene követtek el. Az olvasni tudást, és a szabad lélek érzését.

Amerika=Kanada. Kanadában az a furcsa, ha valaki oda születik, nem pedig bevándorol. De borzasztóan megalázó azt hallani a napi sajtóban, hogy vízumkényszert vezettek be kis országunk ellen, mert oda viszont eléggé bevittük a kultúránkat! Ennek a részleteibe ne menjünk bele, szerintem pontosan érti mindenki.

Az én személyes érzékenységemet még egy dolog bántja. Az ételeink elkorcsosítása. A magyar étkek és italok világszerte ismertek voltak a fantasztikus ízvilágról és hogy nekünk minden főételünkhöz van SAJÁT magyar borunk. És emlékeztek a bambi üccsire?????  Na mostanra kiváló Whiskey, Martini pezsgő stb... Kóla és hamburger. Pedig milyen jó volt a kakaó meg a meleg vajas kifli reggelenként. helyette sajtburger lett, és chips.

Minden csak befelé jön!!!!!!

Én a magam részéről szeretném, ha mindössze egy évre jönnének ide a népek, éppen úgy, ahogyan mi is egy évet kapunk másutt. Szeretném, ha az állampolgárság olyan vizsgához lenne kötve, ahol mind történelmet, kultúrát és földrajzot tanulnának. De nem úgy ahogyan eddig, hanem komolyabban. A magyarságnak élni kell,és életben kell tartani minden áron!

Én a magam részéről egy rendkívül fontos és jó ötletnek tartom ezt a lehetőséget, mert a link végigolvasása után döntöttem,hogy én is megírom.

http://mellettunk.blog.hu/

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mellettunk.blog.hu/api/trackback/id/tr372721649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orsful 2011.11.23. 13:28:01

Egyszerűen taszító az írása. A bejegyzés pedig csapongó és stílustalan. Nem is tudom, hogy szánom önt vagycsak mélyen felháborodtam, megértem én a szubjektivitást, de szerintem a világ egy pontján sem könnyű a beilleszkedésés. A piacos bekezdés meg egyszerűen rossz, szinte az egész bejegyzés. (szándékosan nem használom az írás kifejezést, mert iskolás fogalmazásnak is gyenge)
süti beállítások módosítása