HTML

Bevándorlók - mellettünk

Magyarországra érkező bevándorlók életéről: hogyan főznek, miként őrzik kultúrájukat, hogy látnak minket, egyáltalán: hogy érzik magukat?

Írj és nyerj!

Írd meg te is élményeidet bevándorlókkal kapcsolatos élményeidet, és nyerj utazást! Részletek

Friss topikok

  • benjamin5: Örülök hogy megtaláltam ezt a blogot.:) (2011.12.02. 17:33) Kis hazánk és a bevándorlók
  • orsful: Egyszerűen taszító az írása. A bejegyzés pedig csapongó és stílustalan. Nem is tudom, hogy szánom ... (2011.11.23. 13:28) Bevándorlók mellettünk.
  • Akszin: @volánrulz: ????????, Van x számú bevándorló. Abból y számú simán beilleszkedik , n számú meg nem ... (2011.02.23. 23:34) Bevándorlók mellett

Tudással egy toleránsabb társadalomért

2011.02.11. 00:00 grgrgr999

Kis hazánk és a bevándorlók

Címkék: bevandorlok mellettunk

Nem hittem volna, hogy blogírásba kezdek, tényleg nem az én világom, mégis találtam egy olyan témát, ami erre késztetett. A Kitekintőn olvastam a bevándorlókkal kapcsolatos cikkeket és elbeszélgettünk róluk az esti borozás közben a barátaimmal. Persze jól összevesztünk.

Elegem van az olyan emberekből, akik azt hajtogatják, hogy Magyarország a magyaroké és mindenki más menjen haza és hogy az európaiak magasabb rendűek. Vannak török barátnőim és meg kell hogy mondjam, náluk vendégszeretőbb emberekkel ritkán találkoztam. Amikor egy kisebb iszogatós estére hívtak át (amiből persze nagyobb iszogatós este lett :D), történt egy kis baleset az egyik üveg fütyülőssel, szerettem volna feltörölni, mivel mi öntöttük ki, a török lányok egyszerre ugrottak fel, hogy azonnal tegyem le a rongyot, én itt vendég vagyok, nehogy nekiálljak takarítani. Szinte felháborodtak a gondolattól, hogy egy vendég takarítson az ő lakásukban. Ráadásul még főztek is nekünk, direkt a fiúk kivánsága szerint, meghívtak családi programokra, bemutatták a szüleiket és még Isztambulba is meghívtak minket. Sokkal nyitottabbak és vendégszeretőbbek, mint a magyar ismerőseim nagy hányada. Sokat tanulhatnánk tőlük. Mesélték, hogy náluk otthon, ha felszállnak az emberek a tömött buszra, a mellettük állónak adják oda a pénzt hogy küldjék előre a sofőrhöz, hogy adjon egy jegyet. És soha nem volt még rá példa, hogy nem kapták volna meg a jegyet és a visszajáró pénzt. Megnéznék egy hasonló jelenetet a gyorshetesen...

Egyetemen is sok külföldivel találkozom, néha nem is értem, miért jönnek Magyarországra. Pont hétvégén beszélgettem egy angol csajjal egy buliban, azt mondta ez a negyedik alkalom, hogy Magyarországon jár, meg is kérdeztem tőle, hogy miért. Mondta hogy az emberek nem túl kedvesek, de meg lehet találni azt a környezetet, amelyik jobban elfogadja a külföldieket, ő azt mondta, hogy a huszonévesek ebből a szempontból elég jó társaság. Ez megmagyarázza, hogy miért jönnek hozzánk egyetemre, azt már kevésbé, hogy miért maradnak a diploma megszerzése után. De én továbbra is úgy gondolom, hogy sokat tanulhatunk tőlük mi is, gazdagabb lesz velük a kultúránk, még ha egyesek nem is látnak tovább a turulmadárnál és az árpádsávos zászlónál.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mellettunk.blog.hu/api/trackback/id/tr662652861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

benjamin5 2011.12.02. 17:33:51

Örülök hogy megtaláltam ezt a blogot.:)
süti beállítások módosítása